1. Home
  2. Blog
  3. Kesihatan
  4. Kita Tak Perasan Yang Hari-hari Kita Guna Bahan Pengawet

Truly Untold Story

Kita Tak Perasan Yang Hari-hari Kita Guna Bahan Pengawet
Berkaitan :

Tahukah anda apa itu PARABEN?

Buat masa ni saya nak bagitau, paraben adalah antara bahan pengawet yang banyak digunakan dalam bahan kosmetik seharian kita. Walaupun sikit campurannya, tapi sikit-sikit lama jadi bukit kan..?

Antaranya sabun, shampoo, pencuci muka, deodorant dan banyak lagi la.. maaf tak ter list pulak.
Yang disapu pada kulit lebih bahaya dari yang dimakan sebab bila sapu ni bahan kosmetik tu pada kulit, ia cepat menyerap terus dan meresap ke dalam darah.

Sikit sikit lama lama dapat kanser. Moga dijauhkan la ye. Meh kita bertukar kepada yang lebih tradisional. Bukan kita saja kena elakkan paraben ni, pastikan anak-anak kita juga dijauhkan dari bahan bahan yang ada paraben.

Jom kita guna sabun yang dibuat daripada bahan semula jadi. Kita boleh belajar buat sabun yang kita sudah pasti bahan-bahannya tidak mengandungi paraben.

Ramai juga bertanya, betul ke nak buat sabun ni tak guna mesin apa apa?

Ya, betul sangat u olls.

Hanya memerlukan peralatan seperti spatula, whisk, penimbang, silinder penyukat, glove & bekas plastik sebagai acuan.

Mudah kan?

Kedai MR DIY & kedai eco pun ada. Kedai RM 2 atau shoppe pun ada.

Tak susah pun. Buat sabun ni Semua manual pakai tangan je.

Jom belajar bersama-sama ribuan geng-geng buat sabun. Secara online jer di Facebook group tertutup. Ramai diantara mereka sudah pun buat income & ada yang jimat tak payah beli sabun lagi dah.

Dapatkan [Ebook] DIY Sabun Melt & Pour Secara PERCUMA. Isi Borang Di Bawah:

Apa Kata Anda?
PERHATIAN: Jaga penulisan anda. Pastikan ianya positif & memberikan manfaat kepada pembaca.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Latest Blog Post
Category
Menu